Skip to main content

56 Hotellin asiakaspalvelu / Hotel Reception

Lajissa kilpailijat suorittavat erilaisia hotellin vastaanoton tehtäviä, esimerkiksi huonevarauksia, asiakkaiden sisäänkirjautumisia, haasteellisia asiakastilanteita ja reklamaatioihin vastaamista. Tehtävät toteutetaan mahdollisimman työelämälähtöisesti ja asiakkaita esittävät ammattinäyttelijät.

Kilpailija Carmen Sadiku

Laji: Hotellin asiakaspalvelu

Taustataho: Turun ammatti-instituutti

Kilpailuaika ja -paikka: 6.–9.10.2022 Motreaux, Sveitsi

"Opiskelen tällä hetkellä matkailualan perustutkintoa Turun ammatti-insituutissa. Samalla työskentelen Radisson Blu -hotellin vastaanotossa Turussa.

Lähdin mukaan kisamatkalle opettajani kannustuksesta, joka innosti minua osallistumaan lajin karsintoihin.

Osallistun kilpailuun saadakseni uusia kokemuksia ja päästäkseni testaamaan osaamistani. On hienoa nähdä myös tämä puoli opinnoista! Odotan myös saavani hienoja kontakteja maailmalta. Tulevaisuudessa voisi olla mielenkiintoista rakentaa uraa ulkomailla.

Parasta alassani on asiakaspalvelu. Rakastan asiakkaita! Hotellialassa on oma tunnelmansa, josta pidän. Tykkään myös siitä, että ala on kansainvälinen ja pääsen tapaamaan ihmisiä muista kulttuureista.

Vapaa-ajalla harrastan kuntoilua ja tykkään itsekin matkustella."

 

Ekspertti Elina Maukonen

Laji: Hotellin asiakaspalvelu

Taustataho: Gradia

Ekspertti toimii lajin asiantuntijana ja tuomarina kilpailussa ja siihen valmistauduttaessa.

Lisäksi valmennustiimiin kuuluu Skills-lajipäällikkö Maria Kursu (OSAO), joka kehittää ja koordinoi lajin toimintaa Suomessa.

Tukijat