56 Hotellin asiakaspalvelu / Hotel Reception
Lajissa kilpailijat suorittavat erilaisia hotellin vastaanoton tehtäviä, esimerkiksi huonevarauksia, asiakkaiden sisäänkirjautumisia, haasteellisia asiakastilanteita ja reklamaatioihin vastaamista. Tehtävät toteutetaan mahdollisimman työelämälähtöisesti ja asiakkaita esittävät ammattinäyttelijät. Kilpailijat saavat eteensä myös yllättäviä tilanteita ja pääsevät testaamaan ongelmanratkaisukykyjään.
Kilpailija Carmen Sadiku
Laji: Hotellin asiakaspalvelu
Taustataho: Turun ammatti-instituutti

Carmenin haastattelu julkaistaan pian.
Ekspertti Elina Maukonen
Laji: Hotellin asiakaspalvelu
Taustataho: Gradia
Ekspertti toimii lajin asiantuntijana ja tuomarina WorldSkills Shanghai 2022 -kilpailussa ja siihen valmistauduttaessa.
Lisäksi valmennustiimiin kuuluu Skills-lajipäällikkö Maria Kursu (OSAO), joka kehittää ja koordinoi lajin toimintaa Suomessa.