Publikationer och material

Skills_Finland_2030_svenska_PNG.png
Skills Finlands strategi 2030

Strategipresentation (pdf)

Strategibilden (png)

Strategivideon (länk till Youtube)

tralla_logo_musta_rgb-768x245.png
Tralla.fi

Tralla-tjänsten erbjuder ett brett sortiment tjänster, metoder och verktyg för utveckling av entreprenörskap.

Tralla.fi är en kostnadsfri tjänst för lärare och aktörer inom entreprenörundervisningen som ägs av Yksityisyrittäjäin Säätiö och underhålls av Ekonomi och ungdom TAT samt Ung företagsamhet. Skills Finland är med i samarbetet och vårt material angående entreprenörskap går att hitta i tjänsten.

Tralla.fi

mittyrke_kansi_2020.jpg
Mitt yrke

Tidningen ger unga information om olika alternativ inom yrkesutbildningen. Den passar även utmärkt till att delas ut under föräldrakvällar.  I tidningen presenteras alla yrkesutbildningsområden, examina och utbildningsprogram. Tidningen utkommer en gång om året. Den ges ut av undervisnings- och kulturministeriet och Skills Finland.

Tidningen Mitt Yrke 2020–2021 (pdf)

Tidningen Mitt Yrke 20192020 (pdf)

Tidningen Mitt Yrke 2018–2019 (pdf)

Ett tryckt exemplar kan beställas av www.subjectaid.fi

SkillsFinland_posa_250px.png
Skills Finlands logon

Samarbetspartners och medlemmar kan använda Skills Finlands logo i sin kommunikation. Ifall ni behöver någon av Skills Finlands logon, kontakta viestinta@skillsfinland.fi

Skills_Finland_Historiikki_1993-2013_250px.png
För yrkesskicklighet – Skills Finland 1993–2013

Verket om Skills Finlands historia täcker föreningens historia grån dess grundande till 20-årsfesten. Den tryckta versionen går att beställa via viestintä@skillsfinland.fi. Publiceringsår 2017.

Ammattiosaamisen asialla – Skills Finland 1993–2013 (pdf)

WorldSkills Helsinki 2005

Material och publikationer med relation till WorldSkills 2005 Helsinki -tävlingen: