Skip to main content

50 3D-peligrafiikka / 3D Digital Game Art

Pelituotannon ammattilainen suunnittelee ja mallintaa pelimaailman todeksi! Mallintajalta vaaditaan monenlaista teknistä ja taiteellista osaamista tilojen hahmottamisesta ja värien käytöstä eri ohjelmistojen hallintaan.

Kilpailija Lumi Ritari

Laji: 3D-peligrafiikka

Taustataho: Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Kilpailuaika ja -paikka: 13.–16.10.2022 Goyang, Korea

"Opiskelen Stadin ammatti- ja aikuisopistossa media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnossa kuvallisen ilmaisun toteuttajaksi. Erikoistun opinnoissani pelialaan.

Opiskeluvuosinani olen osallistunut harjoituskilpailuihin, joista olen saanut kisakokemusta.

Lähdin mukaan kilpailuun opettajani kannustuksesta. Odotan kilpailumatkasta mielenkiintoista uutta kokemusta ja lisää elämänkokemusta. Uskon, että osallistuminen näyttää hyvältä portfoliossa ja CV:ssä. On myös hauskaa olla osana maajoukkuetta, tutustua muihin kilpailijoihin ja kuulla heidän poluistaan.

Valmennukseni aikana täytyy harjoitella erityisen tiiviisti kilpailussa käytettävää Autodesk-ohjelmistoa, joka on minulle uusi. Lisäksi harjoittelen kisatehtäviä ja kehitän nopeuttani.

Parasta omassa lajissani on se, että saan käyttää luovuutta ja kehitellä omia ideoitani. Vaikka aihe annetaan ulkopuolelta, saan itse päättää, miten sen toteuttaa. Työ on kuin palapelin kokoamista!"

 

Ekspertti Heikka Valja

Laji: 3D-peligrafiikka

Taustataho: Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Ekspertti toimii lajin asiantuntijana ja tuomarina kilpailussa ja siihen valmistauduttaessa.

Lisäksi valmennustiimiin kuuluu Skills-lajipäällikkö Piia Pakarinen (Stadin ammatti- ja aikuisopisto), joka kehittää ja koordinoi lajin toimintaa Suomessa.

Tukijat